By Joachim Eck

This new interpretation of the outlet of the ebook of Isaiah proposes a typology of prophetic different types, demanding situations the lifestyles of a style of prophetic rhetoric, and translates Israel s offenses opposed to the socially susceptible as a resistance to the simply rule of JHWH with calamitous effects. noticeable within the mild of Isa.1, Isaiah s speech (Isa.6) is directed opposed to a humans whose tyrannical habit recollects that of the Egyptian Pharaoh."

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Genesis: Interpretation : A Bible Commentary for Teaching and Preaching

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The Promise of the Land as Oath: A Key to the Formation of the Pentateuch

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The Mystery of the Ten Lost Tribes: A Critical Survey of Historical and Archaeological Records relating to the People of Israel in Exile in Syria, Mesopotamia and Persia up to ca. 300 BCE

There were many legends and traditions in regards to the ten misplaced tribes of the Northern nation of Israel. This publication attracts upon large discoveries and knowledge released concerning the flow of the folk of Israel and Judah from Davidic instances to the sunrise of the Hellenistic interval. the writer has demonstrated the biblical files opposed to archaeological facts, testimony and inscriptions present in Syria, Assyria, Babylon and Persia.

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Dazu auch Zapff, Schriftgelehrte Prophetie, S. 183 – 186.  Ebenso Williamson, Isaiah 1– 5, S. 51.  Siehe Williamson, Isaiah 1– 5, S. 51. 18 2. Übersetzung und Textkritik Der Übersetzer wendet die Aussage des MT ‫„ ְונוְֹת ָרה‬und übrig geblieben ist …“ (waw copulativum mit Niphal Perfekt 3. Person Singular Femininum von ‫ )יתר‬in die Zukunft (Futur passiv: ἐγκαταλειφθήσεται) und will möglicherweise dadurch endzeitliche Assoziationen wecken. Nicht nur in der historischen Situation, sondern bis zum Ende der Zeit soll Zion „übrig bleiben“.

Dieser Vergleich von Israels Schicksal mit einem Strafgericht, das über Fremde hereinbrach (gemeint ist Sodom und Gomorra, siehe sogleich unten), stößt sich aber mit der Rolle, die die Fremden in Jes 1,7aγ als den Ackerboden verzehrende Nutznießer der Verwüstung spielen. ³⁸ Mir scheint dies nicht als notwendig, da sich Jes 1,7b gut als Teil einer späten Redaktionsschicht verstehen lässt, die auch für Teile von Jes 13 – 14 verantwortlich ist. Dies wird später noch zu zeigen sein. Zunächst zur Begründung der hier vertretenen Übersetzung.

Wildberger, Jesaja 1– 12, S. 69, mit Verweis auf Beer-Meyer I § 53.  Vgl. Gesenius/Kautsch, Hebräische Grammatik § 91 d. So auch Williamson, Isaiah 1– 5, S. 149.  So Wildberger, Jesaja 1– 12, S. 69, mit Verweis auf Gesenius/Kautsch, Hebräische Grammatik § 152 o.  Wildberger, Jesaja 1– 12, S. 69.  So schon Wildberger, Jesaja 1– 12, S. 69. Zur Vokalisation von ‫פֲעלוֹ‬ ֹ siehe Joüon/Muraoka, Grammar, § 96 Aj. 3. 1 Die Überschrift Jes 1,1 (a) ‫ֲחזוֹ֙ן ְי ַֽשְׁע ָ֣י הוּ ֶבן־ָא֔מוֹץ‬ (bα) ‫ֲא ֶ ֣שׁר ָח ָ֔זה‬ (bβ) ‫ַעל־ ְיהוּ ָ֖דה ִוירוּ ָשׁ ִָ֑לם‬ (bγ) ‫ִבּיֵ֙מי ֻע ִזּ ָ֧יּ הוּ יוֹ ָ֛תם ָאָ֥חז ְיִח ְזִק ָ֖יּהוּ‬ ‫ַמְל ֵ֥כי ְיהוּ ָֽדה׃‬ Die Vision Jesajas, des Sohnes des Amoz, die er schaute über Juda und Jerusalem in den Tagen Usijas, Jotams, Ahas’, Hiskijas, der Könige Judas.

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